Daha Fazla Satış Yapmanıza Yardımcı Olacak En İyi Etsy SEO İpuçları

 




1. ETSY SEO'NUZU DEĞİŞTİRME


Öncelikle sakın ha sakın birkaç ipucu okuduktan sonra, gidip tüm listelerinizi yeniden düzenlemeye kalkmayın. Tüm trafiği bir anda kaybedebilirsiniz. Eğer için bir şey işliyorsa, onu değiştirmeyin. Herhangi bir görüntülenme veya ziyaret almıyorsanız, SEO'nuzun değişmesi gerektiğini biliyorsunuzdur, o zaman Etsy SEO püf noktalarını ve ipuçlarını doğrudan uygulayabilir ve 6 hafta boyunca onları yönlendirebilir ve ölçebilirsiniz. (Etsy SEO'nun devreye girmesi 6 hafta sürer). Sabırlı olun. Sabırlı olmak bu işin (bir çok işte olduğu gibi :) ) altın anahtarı. 


Bir listeleme yaptıktan sonra, sonuçlarını 6 hafta boyunca ölçmenizi tavsiye ederim. Bu şekilde, zaten size trafik getiren listelerde SEO'yu değiştirmek için zaman kaybetmezsiniz.


2. ODAK ANAHTAR KELİME SEÇME


Odak anahtar kelime, ne olursa olsun kullanmak istediğiniz 2-3 kelimelik bir kelime öbeğidir. Bu kelime sıralamasının tüm ilanlarınız için olmasa da çoğu ilanınız için uygun olmasını istersiniz ve bunlar ne sattığınızı ve insanların mağazanıza geldiğinde ne bulmayı bekleyebileceğini en iyi şekilde tanımlarlar. 


 Bu ifadeyi listeleme başlıklarınıza, etiketlerinize ve açıklamanıza dahil edeceksiniz.


Açıklamanızda odak anahtar kelimenizi kullanırken, kulağa doğal gelmesi için bir cümle içinde kullanmak yerinde olur. 


Aynı anahtar kelimeyi SPAM gibi tekrar tekrar kullanmayı önlemek için bunu başlığınızın başında bir kez kullanın. 


3. MAĞAZA BÖLÜMLERİ


Mağazanızda bölümler oluşturun. Bu, müşterinin alışveriş deneyimine olumlu katkıda bulunur ve aynı zamanda SEO'da da rol oynayacaktır. Bu farklı bölümlere güçlü odak kelimelerle adlandırın. 


4. MÜŞTERİ & MAĞAZA DENEYİMİ


Bu, anahtar kelimelerinizin işinize yaradığından emin olmak için yapabileceğiniz ekstra bir şeydir.


Etsy, müşterilerinin iyi bir deneyim yaşamasını ister.


Etsy, insanların mümkün olduğunca çok para harcamasını ister. Bu nedenle, ürünleriniz 5 yıldızla derecelendirildiyse ve iyi incelemelere sahipse, size yönlenecek trafik artacaktır.



5. HER LİSTE BAŞLIĞINDA AYNI ANAHTAR KELİMELERİ KULLANMAYIN


Diyelim ki bir listeniz var ve o o liste için işler çok iyi gidiyor. Öyleyse, diğer tüm listelerimde aynı başlığı ve etiketleri kullanmamalı mısınız? Hayır!


Bir odak anahtar kelimeniz olabilir, ancak tüm ürünlerinizin  aynı kitleye ulaşmasını istemezsiniz. Tüm ilanlarınız için aynı kişiye ulaşmak istiyor musunuz? Yani sizden bir resim alan kişi aynı zamanda bir köpek tasması almak istiyor mu?


Odak anahtar kelimeniz, daha geniş/genel ve uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizle uyum içinde çalışacaktır, ancak ikinci ikisini ürünle alakalı olacak şekilde değiştirebilirsiniz. Bir ürünün SEO'sunun iyi olması, mağazanızdaki diğer tüm ürünler için işe yarayacağı anlamına gelmez.


Dolayısıyla evet, elbette listelemelerinizde bu odak anahtar kelimelerİ tutarlı tutmaya çalışın, ancak bir listenin tüm anahtar kelimelerini diğerinde kullanmayın. Bu, kendinizi daha büyük bir kitlenin önüne çıkarma fırsatınız, boşa harcamayın.


6. GÖZ ATMA DAVRANIŞLARI


Etsy, potansiyel müşterilerin göz atma haraketlerini dikkate alır. 


Etsy, görüntülenen ürünleri alıcıların son zamanlarda tıkladıklarına uyarlayarak tarama deneyimini özelleştirecek ve ürününüze yapılan bu ziyareti çok önemli hale getirecektir.


Bu, alıcıların, özellikle aramamış olsalar bile, ürününüzü Etsy sayfalarında görmeye devam edecekleri anlamına gelir. İlgi çekici bir liste resmi Etsy'deki sıralamanızda temel bir rol oynar.


7. BAŞLIĞINIZDAKİ İLK 40 KARAKTER & FARKLI ANAHTAR KELİMELER


Başlığınızın önünde 1 ila 2 odak anahtar kelimeler ve niş anahtar kelimeler/ifadeler ve başlığınızın sonunda 1 ila 2 daha geniş ve daha genel anahtar kelimelei/fadeleri kullanın.


Genel anahtar kelimelerin ve daha spesifik anahtar kelimelerin sağlıklı bir karışımını yaratmalısınız.


Başlığınızın ilk 40 karakteri, insanların Etsy’de ürünlere göz atarken gördükleridir. Üzerine tıklamadan başlığınızın ilk 40 karakteri ürününüzün tam olarak ne olduğunu açıklamalıdır. Bu yüzden odak anahtar kelimesini tam önde yer almalıdırlar.


8. EŞLEŞEN BAŞLIKLARI VE ETİKETLER


Başlıklarınız ve etiketleriniz birbirinin kopyası olmalıdır.


Her birinde farklı kelimeler kullanmak size daha fazla görüş ve satış getirmeyecektir.


Bu, pek çok insanın bilmediği etkili bir SEO hilesidir. Çok uzun anahtar kelimeleri ayırın ve yeni etiketler oluşturmak için başlık kelimelerini karıştırıp eşleştirin. Bu şekilde aynı anahtar kelimelere bağlı kalır ve bunları verimli bir şekilde kullanabilirsiniz.


9. İPUCU - BİR ALICI GİBİ DÜŞÜN VE MEVCUT KAYNAKLARI KULLANIN


Ürününüzün mükemmel açıklaması, başlığı veya etiketi olabileceğini düşündüğünüz şey, mutlaka ideal müşterinizin onu aramayı veya aramayı düşündüğü şey değildir.


Müşterinin ürününüzü ararken ne yazabileceğini düşünün. Onun yerine kendiniz koyun ve arama çubuğuna ne yazardınız onu bulmaya çalışın.



Yorumlar

Popüler Yayınlar