Etsy Reklam Maliyetleri ve Ücretlendirmesi Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Etsy, el yapımı ve vintage ürünlerinizi satabileceğiniz bir e-ticaret platformu... Ancak, Etsy'de rekabet oldukça yüksek ve bu da ürünlerinizin görünür olmasını zorlaştırabilir. Bu da, Etsy Reklamları'nı oldukça önemli bir duruma getiriyor. Bu yüzden sizler için Etsy Reklamları'nın temellerini ve nasıl başarılı bir reklam kampanyası oluşturulacağını kısaca özetleyeceğim.
Site İçi Etsy Reklamları
Etsy reklamlarının başlıca hedefi ürün görünürlüğünü artırmak ve bunları satışa dönüştürmektir. Site içi reklamlar, platformun içerisinde görüntülenen reklamlardır, bunlar arama sonuçlarında, önerilen ve ilgili ürünlerde ve alışverişçilerin gezinirken web sitesinin her yerinde görülebilir. Bu reklamlar, Etsy'de gezinen ve sizinkine benzer ürünler arayan müşterilere yöneliktir. Bu Etsy site içi reklamları ile ürünleriniz müşterilerin dikkatini kolayca çekebilir ve bunları satın almaya dönüştürebilirsiniz.
Site Dışı Etsy Reklamları
Site dışı reklamlar, Etsy mağazanızı görünür kılmanın başka bir yoludur. Etsy site dışı (off side) reklamlarını kullanarak pazar yeri dışında ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Bunlar, sosyal medya veya çevrimiçi pazarlar gibi üçüncü taraf platformlarda görünen ücretli reklamlardır. Instagram, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya platformlarında görünen reklamlar, site dışı reklam örnekleridir. Bu hedeflenmiş reklamlar, o esnada Etsy platformunu kullanmayan tüketicilere yöneliktir; amacı kullanıcıları Etsy'deki mağazanıza yönlendirmektir.
Etsy platformunda satıcıysanız ürün listeleme görünürlüğünü ve satışları artırmak istiyorsanız, site içi reklamlar en iyi seçeneğiniz olabilir. Ancak, Etsy site dışı reklamları da yeni kitlelere ulaşmanıza ve onları mağazanıza yönlendirmenize yardımcı olabilir. İyi bir Etsy reklam kampanyasının bir parçası olarak, site içi ve site dışı reklamları birleştirerek mümkün olan en büyük müşteri tabanına ulaşmak yönünde bir strateji belirlemelisiniz.
Peki ya maliyet?
Etsy'de, yalnızca reklama tıklandığında ücretlendirilirsiniz. Bu reklamların maliyeti tıklama başına 0,20 ile 0,50 dolar arasında değişir.
Diğer platformlarda reklam yapmanın maliyetine baktığınızda, Etsy reklam fiyatlarının oldukça uygun olduğunu göreceksiniz. Stratejik bir reklam planı uygularsanız oldukça uygun (kur farkı yüzünden bize her şey pahalı gerçi) olabilir.
Site dışı reklamlar için ise 'Tıklama Başına' ücret alınmaz. Bunun yerine, biri reklamınıza tıklar ve ardından ürününüzü satın alırsa bu size maliyet olarak döner. Etsy, platformları dışında görünen reklamlardan bir tıklama ve işlem gerçekleştiğinde satış fiyatının %12-15'ini keser.
Etsy'de ücretsiz 40 listeleme hakkı kazanmak istiyorsanız lütfen tıklayın : Etsy'de 40 adet ücretsiz listeleme kazan.
Photo by Michael Burrows
Yorumlar
Yorum Gönder